fredag den 22. marts 2019

IMERCO - IT opgave

Jeg har været 5 dage i praktik i Imerco på østerbrogade 80.
Nu vil jeg fortælle lidt om selve virksomheden.

Imerco er en isenkræmmerkæde og danmarks største endda.
Imerco startede som kun Imerco, men opkøbte forrige år 'Inspiration', som nu hedder Imerco Home.
Imerco og Imerco Home er forholdsvis det samme, dog har Imerco Home flere møbel og bolig vare, end Imerco. 
Der er 144 Imerco butikker spredt over landet, og 37 Imerco Home butikker.
Alt i alt er der ca. 1600 ansatte, og har en omsætning på ca. 1,5 mia.

Det kæden er mest kendt for er deres køkenudstyr og pynte ting.
De har missionen der lyder 'Vi giver appetit på livet'.

Imercos sortiment er temmelig bredt, og de har en masse forskelige vare, fra forskellige mærker.
De har dog også deres eget mærke '' Cook and Baker'' som er kædens eget produkt.
Imerco har bla. Royal Copenhagen, Kähler, Gerog Jensen, Bodum, Christian Bitz og mange flere.

I Imerco går vi meget op i service, og sørger for kunden har haft en god oplevelse ved at handle i en Imerco. Vi hjælper og bruger den tid kunden behøver fra os.

Nu til det tekniske.

Nu vil jeg fortælle lidt om hvilke udstyr vi havde i butikken. Bemærk dette nok ikke indgår i alle Imerco'er, da jeg kun kan tale for mine oplevelser.

Hardware:
Det var stationære computere på kontoret, og kassen er også bare en computer der står.
Mus, og tastatur er ogs¨å noget vi gør brug af.
Sat til kassen/ computeren er der en 'scanner', til at scanne de vare kunderne de køber.
På denne arbejdsplads var der 2 telefoner, som var fastnet.
Vi havde også 2 'scannere' til at modtage vare. Jeg ved dog ikke lige deres oprigtige navn.
Og en printer var der også.

Software:
Vi har en hjemmeside der hedder 'intranet' hvor vi tjekker interne nyheder, og dagsplaner.
Vi bruger også den hjemmeside til at lave fx: prisskilte, tilbud og kampagner.
Vi har et IT service system der hjælper os hvis en af kasserne driller, det er typisk kasse 1 i vores tilfælde. 
Vi har også en hjemmeside som vi bruger til at få vagter og 'tjekke ind og ud'.
Vi har også en facebook side som vi bruger til at kommunikere hvis noget ikke fungere, eller at bytte vagter og dele information.

IT System
Jeg ved desværre ikke super meget om IT systemet, andet end at vi har en It service der hjælper når vi ringer, og der er noget der driller.
I fremtiden kunne jeg godt forestille mig noget mere avanceret udstyr, i stedet for kæmpe kasser af computere, der er lidt langsomme og gammeldags.

Det der kan trække lidt ned i forhold til valg af digitale udstyr, er helt sikkert det at de er så utrolig langsomme til at fungere. Det gør at kunderne bliver utålmodige, os medarbejdere bliver utålmodige, og det kan ende med kunden siger det bare finder ud af det hjemmefra, og på den måde mistede vi måske et salg. 
Det der kunne hjælpe på dette problem, kunne endten være udskiftning af gammelt udstyr til nyt, eller invistere i et godt kørende wifi.

Konklusion:

De er klædt nogenlunde på, men hvis de langsomme computere går helt ned på et tidspunkt, så det ikke så godt for virksomheden, da de så skal bruge penge på at invistere i alle nye computere, i stedet for at skifte ud undervejs.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar